П’ятниця, 29.03.2024, 02:42

English
without problems

Статистика
Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Рейтинг meta.ua Счетчик PR-CY.Rank
Comments: 1
Photo: 33
Downloads: 2
Publisher: 12
Guestbook: 357

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Мотивація в НУШ

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Формування позитивної мотивації
до вивчення англійської мови в учнів 1-2 класів НУШ

Номінація: «Нова українська школа: оновлення змісту викладання навчальних предметів»

Секція: «Іноземні мови»

Автори інноваційної розробки:

  • Косинська Марина Володимирівна, вчитель англійської мови, спеціаліст першої категорії, стаж роботи – 10 років;
  • Пожидаєва Олена Геннадіївна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, стаж роботи – 20 років, власний сайт http://deg.at.ua/;
  • Ременюк Ірина Дмитрівна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, стаж роботи – 21 рік.

Повна назва школи: Запорізький багатопрофільний ліцей № 99 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Солдатєнко Ольга Василівна

Адреса школи:


 

вул. Героїв 93-ї бригади, 13а
м. Запоріжжя, 69114
тел./факс: (061) 286-29-21
E-mail: litsey99@ukr.net
Адреса сайту: http://litsey-99.at.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду

На початковому етапі навчання іноземної мови відбувається формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь сприймати на слух, говорити, читати й писати. Головна мета полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з віковими можливостями молодших школярів, бо саме в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компетенції для подальшого її розвитку й удосконалення.

Провідна педагогічна ідея досвіду ґрунтується на припущенні, що вмотивована дитина здатна вивчати іноземну мову й використовувати отримані знання на практиці із задоволенням. Основне завдання вчителя – своєчасно збудити, підтримати та зберегти мотивацію учнів до вивчення іноземної мови. Зміни в навчальному процесі в початкових класах потребують нового педагогічного бачення. Головним її джерелом є емоційна забарвленість навчання, а вчитель має бути емоційно ефективним.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

На сучасному етапі реформування освіти актуальним є розвиток емоційного інтелекту (EQ) в учнів Нової української школи (НУШ) для формування позитивної мотивації до вивчення іноземної мови засобами ігрових і проектних технологій, ранкових зустрічей та нестандартних уроків з метою досягнення цілей, поставлених чинними нормативними документами в галузі вивчення іноземних мов у закладах освіти України. Іноземна мова набуває дедалі більшого поширення у світі, тому важливою проблемою для педагогічної теорії та практики залишається питання модернізації освітнього процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їхніх інтересів та формування позитивної мотивації до навчання відповідно до концепції Нової української школи (НУШ).

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Науково-теоретичною базою досвіду є ряд нормативних документів:

  • Закон України «Про освіту» прийнятий Верховною Радою України 5 вересня 2017 року. Ухвалення цього Закону дозволяє провести глибоку всеосяжну освітню реформу, яка підвищить якість освіти та конкурентоспроможність молодого покоління на ринку праці. Він забезпечить реальні кроки до включення України до європейського освітнього простору.
  • Державний стандарт початкової освіти (21.02.2018) – це базовий документ, який визначає основні засади й підходи до навчання в початковій школі, а також вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти і загальний обсяг навчального навантаження.
  • Оновлений державний стандарт початкової освіти (24.07.2019) - затверджено постановою Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року № 688).
  • Типові освітні програми для 1-2 та 3-4 класів Нової української школи. Зміни затверджені наказами №1272 та №1273 від 8 жовтня 2019 року, які опубліковані на сайті МОН (Міністр освіти Ганна Новосад).

Ситуаційні аспекти розвитку мотивації досліджувались у роботах вчених та методистів: О.К. Дусавицького, Т.О. Матіс, М.В. Матюхіна й А.К. Маркова. О.К. Дусавицький вважає, що мотивація навчальної діяльності забезпечується розвитком пізнавальної потреби, де є зв’язок між розвитком та результативністю потреби (проблемне навчання).

Дослідниця М.В. Матюхіна вважає важливим чітку постановку вчителем цілей уроку. Учні повинні усвідомлювати мету своєї діяльності, тим самим підвищувати рівень самодетермінованості та компетентності.

Важливі результати у межах вивчення мотивації були отримані А.К. Марковою. Вона з’ясувала, що умовою формування навчально-пізнавального мотиву є оволодіння предметно-операціональними характеристиками освітньої діяльності.

Т.А. Матіс довела, що спільна навчальна діяльність також є важливим фактором розвитку мотивації учнів. Розгляд її як ціннісних утворень у контексті творчої діяльності емоційного забарвлення було здійснено В.О. Моляком та О.Л. Музикою. Згідно з цим підходом внутрішня мотивація сприяє спочатку появі досвіду внутрішньо мотивованої поведінки, а потім переходу стратегій, набутих у цьому досвіді, до ціннісної сфери.

Закордонні психологічні теорії та концепції, що висвітлюють різні підходи до питання вивчення емоційного інтелекту, його структури, були здійснені такими науковцями як Г. Ґарднер, Д. Ґоулман, Д. Карузо, Д. Майер, П. Селові, К. Черніс та ін.

Говард Ґарднер розширив класифікацію видів інтелекту та застосуав поняття “міжособистісний інтелект” (Gardner, 1985), термін “емоційний інтелект” EQ вперше запровадили Пітер Селові та Джон Мейєр в 1990. У «Проекті Стандарту початкової освіти» серед наскрізних умінь розвитку зазначено й «Розвиваю власний емоційний інтелект».

Основною метою є розвиток EQ для вивчення іноземної мови та ефективної взаємодії з навколишнім світом. Для повної реалізації цього мотиву в навчанні іноземної мови необхідно розширити поле для самовираження учня, створити умови для більш самостійного і самокерованого засвоєння мови. В основі цього лежить мотивація, яка, у свою чергу, є системою спонукань, що зумовлюють активність дитини й визначають спрямованість її праці.

Стисла анотація досвіду

Забезпечення емоційного комфорту учнів на уроці сприяє успішній реалізації завдань формування комунікативних умінь та мовленнєвої культури молодших школярів. Комунікативно-мовленнєві вміння необхідні для ефективного здійснення мовленнєвої діяльності в умовах міжособистісної взаємодії.

Для формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови в учнів 1-2 класів НУШ в Запорізькому багатопрофільному ліцеї №99 на даному етапі були обрані найбільш ефективні методи та прийоми, а саме:

  • створення атмосфери навчання, у якій учень почуває себе комфортно і вільно;
  • підвищення активності учнів за рахунок розвитку емоційної сфери;
  • створення ситуацій, у яких вчитель не є центральною фігурою;
  • активізація діяльності учня таким чином, щоб він відчував себе головною дійовою особою, яка активно й рівноправно взаємодіє з іншими учнями як учасниками комунікативного навчального процесу;
  • застосування інтерактивних прийомів з метою переконання учнів, що вивчення й оволодіння іноземною мовою значною мірою пов'язано з його особистістю і інтересами;
  • використання нестандартних уроків;
  • проведення білінгвальних ранкових зустрічей;
  • впровадження різноманітних форм роботи учнів на уроці: індивідуальних, групових, парних, колективних, які повною мірою стимулюють творчість;
  • використання гри, яка є дуже сильним емоційним подразником, що знімає психологічні бар’єри, підвищує ініціативність й активність учнів, і як наслідок, стимулює позитивні емоції, впливає на кору головного мозку, сприяє появі, за рахунок задоволення й радості від процесу гри, стійкого інтересу та любові маленьких учнів до іноземної мови, що і є найважливішим завданням початкової ланки навчання;
  • виконання проектних робіт.

Сьогодні особливої уваги набуває застосування емоційних прийомів навчання, тому на уроках в НУШ ми використовуємо:

  • пряме включення (починаємо з головного, якщо діти знайомі з предметом розмови);
  • несподіванка (яскравий образний приклад на початку заняття);
  • елемент неформальності (обговорення власного досвіду);
  • співпереживання (опис подій які пов’язують вчителя з учнями, змушують переживати);
  • драматизація з метою ототожнення дитиною себе з дійовими особами та життєвими ситуаціями;
  • гіпербола (вдавання до перебільшень для виявлення взаємозв’язків між подіями, процесами і поведінкою людей);
  • апеляція до авторитету (посилання);
  • «провокація» (розвиток критичного мислення);
  • спонукання до прийняття рішення (вирішення проблем через зіставлення аргументів) [22, C.55].

Зміни у навчальному процесі Нової української школи потребують і нового педагогічного бачення. Вчитель має бути емоційно ефективним. Використання емоційної складової під час викладання англійської мови у 1-2 класах підвищує якість освітнього процесу та дає реальні результати.

Практична значущість досвіду полягає в тому, що позитивна мотивація сприяє ефективному оволодінню лексико-граматичними навичками та вільному використанню отриманих знань та вмінь у комунікативних ситуаціях. У процесі експериментальної перевірки було доведено, що використання запропонованих матеріалів дає такі результати:

  • створення позитивного освітньо-виховного простору уроку англійської мови;
  • задоволення вікових потреб дітей;
  • створення оптимальних умов з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів;
  • врахування індивідуальних особливостей та потреб дітей;
  • зростання пізнавальної активності;
  • сприяння психологічному розвантаженню учнів на уроці;
  • створення передумов для мовленнєвого спілкування;
  • забезпечення природної необхідності у багаторазовому повторенні мовного матеріалу;
  • розвиток логічного мислення та почуття мови;
  • тренування учнів у виборі ситуативного мовленнєвого варіанту;
  • інтенсифікація навчання;
  • звільнення від психологічних комплексів спілкування рівня «учень→вчитель».

Під час впровадження розглянутої моделі навчання, за умови правильного використання, формується позитивна мотивація до вивчення іноземної мови в учнів 1-2 класів НУШ й реалізуються такі навчальні цілі та завдання:

  • підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови й навчального предмета;
  • створення психологічного клімату довіри між вчителем та учнями;
  • розвиток уміння свідомо користуватися іноземною мовою для вирішення повсякденних завдань спілкування;
  • створення атмосфери співробітництва – навчання із задоволенням.

Інноваційний потенціал: модифікаційний. Використання та раціоналізація відомих педагогічних ідей, форм, методів і прийомів, зокрема ігрових і проектних технологій, ранкових зустрічей та нестандартних уроків, сприяє створенню позитивної мотивації молодших школярів НУШ на уроках англійської мови.

Результативність впровадження досвіду

Забезпечення стійкої позитивної динаміки підвищення якості засвоєння іноземної мови на початковому етапі та підготовки до профільного навчання.

Використання ігрових і проектних технологій, ранкових зустрічей та нестандартних уроків англійської мови значно підвищує ефективність навчання, забезпечує розвиток емоційної сфери та творчої особистості, формування комунікативних компетенцій учнів, створює передумови для досягнення успіху в майбутньому.

Так під час гри учні вивчають англійську мову та відпочивають в один і той же час. Повторення якогось матеріалу, чогось забутого через ігри є набагато ефективнішим. Крім того гра вчить працювати в парі, в групі, в команді та розвиває мислення, пам’ять, уяву та інші психологічні функції, які необхідні при вивченні іноземної мови.

Вивчення іноземної мови неможливе без проектних технологій, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей. Метод проектів в початковій школі це колективна робота. Через співпрацю учня з іншими учнями поліпшується мотивація навчання, зникає напруження, підвищується віра в успіх. Як результат проектної методики – це міцне та глибоке засвоєння знань, вміння працювати в групі, мотивація колективних досягнень.

Ранкові зустрічі створюють спокійний розважливий настрій на початку навчального дня у школі. Учні вчаться висловлювати свою думку, слухати інших. Обговорюючи певну тему ранкових зустрічей, учні обмінюються інформацією. Це допомогає розвивати навички впевнено говорити і слухати.

Нестандартні уроки виступають як один з методів посилення мотивації при вивченні англійської мови. Вони відрізняються від стандартних уроків тим, що проходять у незвичайній, нетрадиційній обстановці. Нестандартний урок стимулює пізнавальну діяльність, та ініціативу учнів. Такі уроки спрямовані на підвищення знань, працьовитості, потрібних у житті навичок і вмінь.

Науково-методичне значення дослідження

Використання позитивної мотивації сприятиме створенню партнерського комфортного освітньо-виховного простору на уроках іноземної мови, реалізуючи принцип дитиноцентризму в НУШ.

Репрезентація досвіду

Теоретичні основи та практичні поради щодо створення позитивної мотивації до вивчення англійської мови в учнів НУШ було презентовано та обговорено на засіданнях шкільної предметно-методичної кафедри вчителів іноземних мов у 2019 році, засіданнях творчої групи «Соціальний та ігровий простір».

В 2018/ 2019 навчальному році в рамках Тижня англійської мови провели конкурси “The ABC party” та “Funny English” з учнями 1–х класів. В 2019/2020 навчальному році учні 1-2 класів приймали участь у науковій виставці “Ми там, куди ми йдемо. Погляд у майбутнє”.

Протягом 2018/2019 та 2019/2020 Навчальних років прослухали, відвідали та прийняли участь у вебінарах, семінарах та тренінгах. Отримані теоретичні знання використовуємо на своїх уроках.

Результати роботи систематизовано й узагальнено в таких матеріалах:

Навчально-методичні матеріали та рекомендації щодо впровадження досвіду розміщено на сайті http://deg.at.ua

Інноваційна розробка представлена у вигляді опису досвіду роботи з додатками.

Теги: ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ, МОТИВАЦІЯ, НУШ, ГРА, ЕФЕКТИВНІСТЬ НАВЧАННЯ, АНГЛІЙСЬКА МОВА, РАНКОВА ЗУСТРІЧ

Посилання на досвід: http://deg.at.ua/index/motivacija_v_nush_2/0-41

Перелік додатків:

  1. Розробки ранкових зустрічей.
  2. Електронні варіанти навчальних ігор для НУШ.
  3. Розробки нестандартних уроків.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Андреева И.Н. Понятие и структура эмоционального интеллекта // Социально-психологические проблемы ментальности: 6-я Международная научно-практическая конференция.— Ч.1.— Смоленск: СГПУ, 2004.— С.22-26.
  2. Бейн К. Що таке ранкова зустріч? [Електронний ресурс].— Режим доступу: http://ru.osvita.ua/school/method/upbring/744/.
  3. Вужицька Т.С. Ефективна команда, або Кожен на своєму місці: Навчально-методичний посібник / Тетяна Вужицька.— 2018.— 68с. [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://naurok.com.ua/metodichniy-posibnik-efektivna-komanda-abo-kozhen-na-svoemu-misci-6631.html.
  4. Ґоттман Джон і Деклер Джоан. Емоційний інтелект дитини.— Манн, Иванов и Фербер, 2015.— 288с.
  5. Ґоулман Деніел. Емоційний інтелект.— Vivat, 2018.— 512c.
  6. Дідух О. Основні тригери для мотивації. Сила активних мотиваційних запитань / Ольга Дідух // English.— 2019.— №10 : October.— С.61-63.
  7. Климчук В.О., Грищук Н.В. Мотивація вчителів та учнів: чи існує зв’язок? // Обдарована дитина.— 2006.— №1.— С.23-26.
  8. Климчук В.О., Шимченко О.А. Вплив внутрішньої мотивації на розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку // Обдарована дитина.— 2004.— №10.— С.60-63.
  9. Куварзіна М.В. Нестандартні уроки 1-4 класи / Куварзіна М.В.— Харків: Ранок, 2010.
  10. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения: Кн. для учителя.— М.: Просвещение, 1990.— 192с.
  11. Матюхина М.В. Мотивация учения младших школьников.— М.: Педагогика, 1984.— 144с.
  12. Мотивація навчальної діяльності [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://pidruchniki.com/17450602/psihologiya/motivatsiya_navchalnoyi_diyalnosti.
  13. Музика О.Л. Три кроки – концепція програми розвитку здібностей та обдарованості // Гуманізація взаємин учителя та учнів – необхідна умова особистісно орієнтованої освіти: науково-методичний збірник / За ред. С.Д. Максименка, Г.О. Балла, М.М. Заброцького.— Житомир-Київ, ЖОІППО, 2004.— С.81-88.
  14. Нгуен М.А. Развитие эмоционального интеллекта / М.А. Нгуен // Ребенок в детском саду.— 2007.— №5.— С.80-87.
  15. Нова українська школа: Порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н.М.— К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017.— 206с.— ISBN 978-966-2432-43-5 [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf.
  16. Одарченко Ю.Н. Развитие эмоционального интеллекта у детей дошкольного возраста / Одарченко Ю.Н. // Молодой ученый.— 2017.— №48.— С.200-202. [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://moluch.ru/archive/182/46733/.
  17. Орме Г. Эмоциональное мышление как инструмент достижения успеха / Г. Орме.— М. : КСП+, 2003.— 272с.
  18. Пазухина И.А. Давай познакомимся! Тренинговое развитие и коррекция эмоционального мира дошкольников 4-6 лет / И.А. Пазухина. – СПб.: Детство-Пресс, 2004.
  19. Панкратенкова О.М. Нестандартний урок як засіб формування соціокультурного виховання учнів / Панкратенкова О.М.— Англійська мова та література.—2016.— №15.
  20. Стрілець Ю.Н. Формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови в учнів 1 класу / Стрілець Ю.Н. // Англійська мова та література.— 2019.— №28-30.— С.6-9.
  21. Пантилеева М. О некоторых способах развития эмоционального интеллекта младших школьников на уроках английского языка / М. Пантилеева // English: Журнал для тех, кто преподаёт и изучает английский язык.— 2007.— №18. [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://eng.1sept.ru/article.php?ID=200701804.
  22. Прибиловська Н.В. Пізнавальні методи мотивації / Прибиловська Наталія Василівна // Класна оцінка: освітній портал [Електронний ресурс].— Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/piznavalni-metodi-motivatsiyi-.html.
  23. Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность.— 2-е изд.— СПб.: Питер; М.: Смысл, 2003.— 860с.
  24. Хухлаева О.В. Тропинка к своему Я : как сохранить психологическое здоровье дошкольников / О.В. Хухлаева.— М. : Генезис, 2004.— 175с.
  25. Швень Я. Вчитися треба весело. Уплив емоційного освітнього середовища на пізнавальні процеси / Ярослава Швень // English.— 2019.— №9 : September.— С.50-57.

ДОДАТКИ

Додаток 1: РОЗРОБКИ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ

Це практична допомога вчителям іноземної мови початкових класів у підготовці та проведенні ранкових зустрічей відповідно до Концепції Нової української школи, вимог нового Державного стандарту початкової освіти. Практика ранкових зустрічей є однією з успішних практик, що допомагає вчителеві у створенні спільноти в класі й позитивної атмосфери на весь час перебування дітей у школі. Ранкова зустріч формує ті цінності, що стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей. Вона дає педагогам можливість навчити школярів взаємної поваги та позитивного ставлення одне до одного, сприяє формуванню цілісного колективу.

Вітання
I am a pupil. Greetings.

Мета: формувати уявлення учнів про школу як Країну знань; навчати дітей правильно вітатися іноземною мовою один з одним під час ранкових зустрічей.

Examples:

  1. The 1-minute greeting – Вчитель має обмаль часу і потрібно провести вітання швидко. Учні вітаються за допомогою впевненого рукостискання, усмішки або просто дружнього вислову «Good morning, ___!». Дуже важливо, щоб кожна дитина вимовляла своє ім’я. Добре, якщо вони будуть рухатися по класу і коротко вітати один одного.
  2. «We are here!» – Привітання, коли діти вже знайомі один з одним. Учні співають під мелодію пісні «The Farmer in the Dell», відбиваючи ритм.

    «Kate is here!
    Kate is here!
    It’s a great day because Kate is here».

    Під час співу, Kate стоїть у колі, махає рукою друзям або танцює всередині.
    Вкінці, назвавши всі імена учнів класу, можна співати:

    «We are here!
    We are here!
    It’s a great day because we are here».

  3. «Echo Greeting» – Діти стають у коло, по черзі вітаються і говорять своє ім’я, «Hello, my name is ___ and I’d like to say good morning!» Вислів «good morning» учні вимовляють по-особливому і додають рухи. Наприклад, «Good morning» можна озвучити голосом робота чи якогось мультиплікаційного героя. Потім увесь клас відтворює відгомін голосу і рухи.
  4. «Pass the Hello» – Діти у колі передають м’ячик або іграшку один одному, вітаючись «Good morning, Pavlo! I am glad you are here!»
  5. «Good Morning Song» – Діти, наспівуючи цю пісню, запам’ятовують нові слова та вирази, не докладаючи зусиль. Вона їм дуже подобається, бо є можливість рухатися, що так необхідно для дітей шести років.

    Good morning!
    Good morning!
    Good morning!
    Good morning!
    One, two – one, two, three!

    Good morning!
    Good morning!
    Hello, and how are you?
    Early in the morning
    I say ‘Good morning’
    In the morning
    I clap my hands
    In the morning
    I do my dance
    In the morning
    I shout ‘Hurray’
    This is going to be a wonderful day!

    Good morning!
    Good morning!
    Good morning!
    Good morning!
    One, two – one, two, three!
    Good morning!
    Good morning!
    Hello, and how are you?
    Early in the morning
    I say ‘Good morning’
    Hello, and how are you?

  6. «Hit the Floor!» – Діти вітають один одного за допомогою лічилки:

    «1-2-3-4! Come on, ___, and hit the floor!
    We’re so glad you’re here today,
    Hooray, hooray, hooray!»

    Як тільки учень почує своє ім’я, він вистрибує на середину кола і танцює до завершення лічилки.

  7. «Hello Neighbor Table Song» – Діти співають цю пісню біля свого робочого місця.

    Hello neighbor, what do you say, it’s going to be a happy day!
    So reach your neighbor and boogie on down, give them a bump and turn around!
    It’s going to be a very happy day!

    Сусіди по партах тиснуть руки один одному, співають і танцюють. Можна також дозволити дітям танцювати навколо столу і змінювати партнерів для привітання декілька разів.

  8. «Hello! I’m a dog» – Учні вітаються у нетрадиційній формі, метою вправи є згуртування дітей та створення позитивного емоційного настрою. Перед учнями розташовуються картки з малюнками тварин. Кожна дитина підходить, вибирає картку та вітається як тварина, що зображена на малюнку:

    Good morning! I’m a cat! Meow, meow, meow! – Hello, cat!
    Hello! I’m a dog! Woof, woof, woof! – Hello, dog!

  9. «Greetings in foreign languages» – Старшим учням подобається колекціонувати іншомовні вітання. Вчитель знайомить дітей з іншомовними вітаннями на різних мовах.

    «Our next friend is… Lisa! Let’s greet Lisa in Japanese. Konichiwa, Lisa!»

    Bonjour (bohn-Zhoor) is hello in French.
    Czesc (Chesht) is hello in Polish.
    Buon giorno (bwohn-JOR-noh) is hello in Italian.
    Konichiwa (koh-Nee-chee-wah) is hello in Japanese.
    Jambo (JAHM-bo) is hello in Swahili.
    Hola (OH-la) is hello in Spanish.
    Ni hao (nee-Ha-OW) is hello in Chinese.
    Annyong ha shimnikka (An-YOH HASHim-ni-kah) is hello in Korean.
    Al Salaam a’ alaykum (ahl sah-LAHM-ah-ah-LAY-Koom)) is hello in Arabic.

Обмін інформацією

Обмін інформацією виховує в учнів навички вільно висловлюватися перед своїми друзями, а також відчувати до себе відповідну увагу. Оволодіти іноземною мовою допоможуть дитині ігри. Їх проведення супроводжується вживанням різноманітної лексики, а до того ж гру можна добирати відповідно до теми заняття. Під час «Ранкової зустрічі» ігри допомагають об’єднувати дітей. В них беруть участь і замкнуті, несміливі діти. Лінивого гра може зробити працелюбним, незнайку – знаючим, неумілого - умільцем. Неначе чарівна паличка, гра може змінити ставлення дітей до того, що здається їм іноді досить звичайним і нецікавим.

Гра допомагає створити дружний колектив, підключити до активної діяльності навіть замкнутих дітей. В іграх виховується дисципліна, діти привчаються до дотримання правил, справедливості, вмінню контролювати свої вчинки, правильно і об’єктивно оцінювати вчинки інших. В «Ранкових зустрічах» використовуються різні ігри: сюжетні, копіювальні, рухливі, музичні, дидактичні, пізнавальні. Всі вони потрібні і по-своєму корисні дітям.

Групові заняття

Групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі. Мета групових занять полягає в об'єднанні групи. Кожен член групи приєднується до спільних розваг - співає, грається в ігри, бере участь у різних приємних заняттях. Серед цих занять мають бути ігри, які не передбачають суперництва, де цінуються й ураховуються індивідуальний рівень навичок та інтереси.

Щоденні новини

Це кероване вчителем оголошення, яке налаштовує на те, що має вивчатися цього дня. Щоденні новини допомагають учням тренувати навчальні навички, які сприяють розвитку мовленнєвих здібностей й активізують початок роботи.

РОЗРОБКИ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ

Ранкова зустріч на тему «Hello, friends!»

Вчитель збирає учнів у ранкове коло за допомогою пісні «Come to the Carpet»:

Come to the carpet, use your walking feet
Come to the carpet, moving to the beat
Come to the carpet, careful not to shout
And don’t forget that when you sit to have a quiet mouth.

  1. Вітання

    Віршик «Good morning», за допомогою якого вчитель створює позитивний емоційний настрій й згуртовує дітей. Вони стають у коло та повторюють слова і рухи за вчителем.

    Good morning,
    Good morning,
    Good morning to you.
    Good morning,
    Good morning,
    I am glad to see you!

  2. Групове заняття

    Вправа «Microphone» Усі учасники заняття сідають у коло, кожен по черзі, використовуючи мікрофон, вітається та називає своє ім’я. Учні відповідають на вітання та хлопають в долоньки.
    – Hello! I am Ivan.
    – Hello, Ivan!
    – Good morning! I am Bohdana.
    – Good morning, Bohdana! …

  3. Обговорення інформації

    Правила роботи групи
    Вчитель звертається до учнів із запитанням:

    – Для чого в нашому житті існують різні правила?

    • Після відповідей учнів, він пропонує прийняти правила роботи в класі на уроках англійської мови:
    • брати активну участь в іграх і вправах;
    • слухати товаришів мовчки, не перебиваючи;
    • говорити від свого імені;
    • піднімати руку.

    Для затвердження правил можна оформити плакат, використовуючи малюнки, підготовлені вчителем заздалегідь.

  4. Щоденні новини такі заняття дають можливість дітям здобути різноманітні навчальні та соціальні навички.
    • Сьогодні ми з вами починаємо вивчати англійську мову.
    • Хто з вас раніше вивчав англійську мову в дитячому садку чи разом з батьками?
    • А які слова англійською ви можете назвати?
    • А хто з вас може сказати, навіщо нам вивчати іноземні мови? (Учні по черзі відповідають, учитель доповнює їх відповіді у разі необхідності.)
    • Отже, нам необхідно знати іноземні мови, щоб знаходити друзів в інших країнах та спілкуватися з ними, щоб подорожувати та вміти користуватися комп’ютером та Інтернетом, адже там уживається багато іншомовних слів. Тому ми з вами маємо старанно вивчати англійську мову. Для цього нам необхідні підручник та робочий зошит.

Ранкова зустріч на тему «Family and Friends»

  1. Вітання
    • Пісня «Hello, hello»
      Hello, hello,
      How are you?
      I’m fine, thank you.
      I’m fine, thank you.
      Hello, hello,
      What’s your name?
      My name’s ___
      That’s my name.
    • Hit the Floor! – вітання за допомогою лічилки:
      «1-2-3-4!
      Come on, ___, and hit the floor!
      We’re so glad you’re here today,
      Hooray, hooray, hooray!»

      Як тільки звучить ім’я учня, він вистрибує на середину кола і танцює до завершення лічилки.

  2. Групове заняття

    Пісня «Finger family». Діти співають пісню та загинають пальчики на долоньці, вимовляючи при цьому рахунок.

    Daddy finger, daddy finger, where are you?
    Here I am, here I am
    How do you do?
    Mommy finger, mommy finger, where are you?
    Here I am, here I am
    How do you do?
    Brother finger, brother finger, where are you?
    Here I am, here I am
    How do you do?
    Sister finger, sister finger, where are you?
    Here I am, here I am
    How do you do?
    Baby finger, baby finger, where are you?
    Here I am, here I am
    How do you do?

  3. Обговорення інформації

    Вивчення вірша «My family», використовуючи лексичні картки до теми «Family and friends».

    I have a father,
    I have a mother,
    I have a sister,
    I have a brother.
    Father, mother, sister, brother,
    Hand in hand with one another.

  4. Щоденні новини

    – Як ви вважаєте, про що ми сьогодні будемо з вами говорити? Правильно. Сьогодні на уроці ми вивчимо, як називати англійською мовою інших членів родини.

Ранкова зустріч на тему «My School»

  1. Вітання

    Вправа: «Цифрове привітання» - вчитель показує число один учень повинен показати на цифровому віялі привітання одним словом. Наприклад: «Hello!», «Hi!», «Salute!» і т.д. Якщо вчитель показує число 2, то привітання має складатися з двох слів «Good morning!», «Good afternoon!» і т.д.

  2. Групове заняття

    Гра «My bag» учні отримують портфель та картки шкільного приладдя. Учитель читає загадку, учні відгадують її та кладуть у портфель відгадану річ.

    • Нагострити його треба,
      Якщо виникне потреба.
      Допоможе молодець,
      Його звати….(a pencil)
    • Мови світу добре знає,
      Кожне слово, кожен знак.
      Розмовляє і навчає,
      Хоч вона і мовчазна….(a book)
    • В білім полі синій слід
      Вершник полишив
      Сам же він все далі мчить,
      І не хоче відпочить….(а рen)
    • Порахує сантиметри,
      А як треба – міліметри!
      З олівцем за ручку ходить….(a ruler)
    • Водить дружбу з олівцями,
      Зошитами, папірцями.
      На малюнку щось не так?
      Вмить вона його зітре! (a rubber)
    • У портфелі є хатинка –
      Ручки там живуть, ризинка,
      Клей, лінійка кутники –
      Школярів помічники. (a pencil-case)
  3. Обговорення інформації

    – Які шкільні речі ми вже вивчили?

  4. Щоденні новини

    – Сьогодні ми потрапимо у чарівну країну, яка має назву «School» та дізнаємося багато цікавого про цю країну та її жителів. Ми продовжимо вивчення цифр та шкільних речей.

Ранкова зустріч на тему «Colours»

  1. Вітання

    Пісня «Where is _________?»
    Where is (child’s name)?
    Where is (child’s name)?
    Please, stand up!
    Please, stand up!
    Do a little wave,
    Do a little clapping,
    Sit back down,
    Sit back down!

  2. Групове заняття
    • Пісня «Brown and yellow»
      Brown and yellow, brown and yellow,
      Pink and green, pink and green,
      Orange, red and blue, Orange, red and blue,
      I choose you, I choose you!
    • Вправа «Colour the ball»
      Take your coloured pencils and colour balls.
      Ball 6 is green.
      Ball 1 is red.
      Ball 5 is pink.
      Ball 2 is brown.
      Ball 4 is yellow.
      Ball 3 is blue.
  3. Обговорення інформації

    – Діти, чи бачили ви веселку?
    – Скільки у ній кольорів?
    – Які це кольори? Назвіть їх англійською.
    – Сьогодні ми зробимо свою веселку. Нам знадобиться папір семи кольорів, ножиці, вата (з неї вийде дві симпатичні хмаринки), степлер, клей, срібні намистинки і нитки. Для початку потрібно вирізати сім смужок однакових по ширині, але трохи відрізняються по довжині (приблизно на 6-7 мм). Скріплюємо смужки за допомогою степлера з одного боку. Потім вирівнюємо краї з іншого боку і отримуємо заготовку веселки. Тепер потрібно зробити хмаринки з вати. Секрет в тому, щоб злегка змочити пальці водою і сформувати дві хмари, які приклеїти до кінців веселки. Тепер прийшла черга крапельок. Їх ми виріжемо з синього паперу. Внизу нитки закріплюємо сріблясту бісеринку. Три вирізаних крапельки склеюємо між собою. Наша веселка готова!

  4. Щоденні новини

    – Сподобалася вам наша веселка? Сьогодні ми з вами будемо вчитися описувати речі, вказуючи якого вони кольору.

Перейти до додатків 2 і 3